Błędy edytorskie - wyniki konkursu
Błyskawicznie rozwiązaliście zagadkę! Wygląda na to, że Bystre Oko to drugie imię wielu spośród naszych Czytelników. Jesteśmy pod wrażeniem refleksu i dokładności. Dziękujemy za wspólną zabawę i obiecujemy, że konkursy jeszcze nie raz zawitają na bloga. A oto wyniki.
Ulotka zawiera następujące błędy:
1. Brak ogonka przy "e" w wyrazie "przedsiębiorstwo" w nagłówku.
2. Zbyt mała interlinia pomiędzy trzecią a czwartą linijką wyliczenia.
3. Niewłaściwy punktor w przedostatnim punkcie wyliczenia, czego pochodną jest przesunięcie wyrazu "budowa".
3. Niewłaściwy punktor w przedostatnim punkcie wyliczenia, czego pochodną jest przesunięcie wyrazu "budowa".
4. Nierówny kerning w wyrazie "kruszywa" w ostatnim punkcie.
Chwała Zwycięzcom:
Rabat 20% na dowolny koszyk zakupów w Viperprint otrzymuje Tomasz Tummel.Rabaty 10% na dowolny koszyk zakupów wędrują do Arka, a także do Macieja Dżugana.
Zwycięzców prosimy o kontakt mailowy pod adresem u.augustyniak@viperprint.pl . Przypominamy, że kody rabatowe są ważne do końca roku.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
Jesteście świetni, a walka była naprawdę wyrównana. Przy okazji w komentarzach odnieśliście się szerzej do różnego typu usterek, w tym również niewymienionych w tekście wpisu, a więc będących poza regulaminem konkursu.Brak polskich znaków jako jeden z najbardziej irytujących błędów w projektach - zgadzam się. Chociaż ostatnio nie jest to aż tak częste (chyba, przynajmniej ja ostatnio mało widuję). Podejrzewam, że w większości wypadków to konsekwencja wyboru czcionki, która tych znaków nie posiada. A przecież są serwisy, gdzie można znaleźć potrzebne fonty bez problemu.
Nieprawidłowe oblewanie grafiki tekstem w tym projekcie. Właściwie trudno tu mówić o oblewaniu grafiki: linijki w liście wypunktowanej są tak krótkie, że nawet nie dosięgają do obrazka. Jasne, można by przesunąć znak drogowy bardziej w lewo i wtedy wypadałoby, żeby tekst elegancko go oblewał, ale tutaj tego nie mamy. Odstęp grafiki od "szeroki zakres usług budowlanych i remontowych" jest przyzwoity. Ba, nawet wypunktowanie całkiem ładnie "wcina się" w miejscu, gdzie znak najbardziej zbliża się do tekstu.
Brzydkie cienie przy znakach drogowych. Fakt, za piękne nie są. To licentia poetica tegoż projektu, wykonanego trochę z przymrużeniem oka ;) Podobnie jak nieistniejący adres strony internetowej (o czym również wspominaliście) i nieistniejący adres firmy. Mam nadzieję, że nikt nie próbował sprawdzić numeru telefonu, bo mogłoby się okazać, że ten akurat istnieje... Serio, nie róbcie tego.
Elementy graficzne w nagłówku umieszczone za blisko krawędzi. No mają te 3 mm od krawędzi (zakładamy, że jest to ulotka po docięciu). U nas by spokojnie przeszło i się dobrze wydrukowało - Edwin approved. Chociaż rzeczywiście zawsze lepiej zostawić większy odstęp niż próbować się wstrzelić w niezbędne minimum.
Brak dwukropka przy skrócie "tel." - mógłby być, ale nie jest obowiązkowy. Zdaniem Mirosława Bańki nawet lepiej, gdy go nie ma.
Dziękujemy, że jesteście z nami - tacy Czytelnicy to skarb :)
DZIĘKI :)
OdpowiedzUsuńWitam, skoro to artykuł o poprawności językowej, błędach edytorskich itp. może należałoby zwrócić uwagę na poprawną odmianę słowa blog (w pogrubionym fragmencie). Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńWitam. Zgodnie z najnowszą wykładnią SJP PWN rzeczownik "blog" odmienia się podobnie jak rzeczowniki rodzaju męskiego żywotnego: http://sjp.pwn.pl/so/blog;4963646.html. Rzeczywiście, przez długi czas to "blogu" funkcjonowało jako poprawna forma Dopełniacza, jednak wygląda na to, że się ostatecznie nie przyjęło. Pozdrawiam! :)
UsuńWielkie dzięki! ;)
OdpowiedzUsuńTakie to konkursy się organizuje. Dobrze, bo wykaz poziomu J.Polskiego młodzieży jest niepokojący.
OdpowiedzUsuńmega dużo fajnych pomysłów - polecam !
OdpowiedzUsuńSkorzystałem z usług www.ccsdruk.pl, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Polecam!
OdpowiedzUsuń