Druk ulotek. Czy to się opłaca?
Znam takich, którzy kolekcjonują ulotki wkładane za wycieraczkę. Dla zwykłej frajdy posiadania katalogu nagich pań. Oraz takich, którzy z litości biorą ulotki od ulicznych „staczy” i po chwili, bez patrzenia na treść, wyrzucają je do najbliższego śmietnika. Brzmi kiepsko. Ale nie musi. Po prostu rozdawać ulotki trzeba umieć.
Ulotki są jedną z
najskuteczniejszych form promocji, jeżeli przeprowadzimy kampanię w przemyślany
sposób. Że trafiają od razu do kosza?... To popularny mit dla cieniasów. Ulotki
wciąż pozostają najtańszą i świetną metodą na dotarcie do szerokiej rzeszy
osób. Co ważne, także do tej pokaźnej grupy potencjalnych klientów, do których
nie da się trafić za pomocą reklamy internetowej, bowiem nie korzystają oni z
najnowszych zdobyczy technologii lub robią to w ograniczonym zakresie.
O ile tylko druk ulotek, a potem
ich dystrybucję zlecimy rzetelnym i niedrogim wykonawcom, kampania z pewnością
przyniesie wymierne zyski. Dobrym rozwiązaniem jest drukarnia internetowa, gdzie ceny są zdecydowanie bardziej przyjazne niż w drukarniach
tradycyjnych.
Po pierwsze: oferuj konkretne korzyści
Przede wszystkim warto sobie
zadać pytanie, co – poza względami kolekcjonerskimi oczywiście – sprawia, że
niektórych ulotek pozbywamy się od razu, a inne zostają z nami na dłużej. Nie
bez znaczenia jest wygląd: wyższa gramatura, błyszczący papier, kolorystyka,
która przyciąga uwagę. Druk ulotek na byle czym i byle jak nie zaskarbi uwagi
potencjalnych klientów.
Jednak tym, co liczy się najbardziej, jest oczywiście oferta. Warto podać ceny proponowanych usług, kod QR wiodący wprost do naszej strony internetowej, doskonałym pomysłem jest również dołączenie kuponu rabatowego. Rabat jest sprytnym prezentem, po który trzeba pofatygować się do darczyńcy. Klienci z kuponami to ci, którzy wracają najczęściej.
Jednak tym, co liczy się najbardziej, jest oczywiście oferta. Warto podać ceny proponowanych usług, kod QR wiodący wprost do naszej strony internetowej, doskonałym pomysłem jest również dołączenie kuponu rabatowego. Rabat jest sprytnym prezentem, po który trzeba pofatygować się do darczyńcy. Klienci z kuponami to ci, którzy wracają najczęściej.
Po drugie: wyróżnij się pozytywnie
Ale można inaczej. Wracasz do
domu po pracy. Otwierasz skrzynkę na listy, a tam tanie ulotki reklamowe. Nuda,
ale przeglądasz je mimo wszystko, bo a nuż pomiędzy zaproszeniem na wykład o
garnkach i pościeli a cennikiem paznokci żelowych czeka bieżące menu pobliskiej
pizzerii.
A pizza jest dobra na wszystko – wiadomo.
A pizza jest dobra na wszystko – wiadomo.
Dlatego właśnie lepiej, by
ulotki trafiły do skrzynek, a nie zostały rozdane na ulicy. Taka forma promocji
jest znacznie mniej nachalna, pozwala też odbiorcy w skupieniu zapoznać się z
ofertą. Podobnie działa umieszczanie ulotek w gazetach i czasopismach lub jako
dodatek do produktu, np. biletu kinowego.
Po trzecie: rób to z głową
W wypadku sklepów spożywczych i
odzieżowych, gastronomii, drobnych usług etc. sprawa jest prosta. Każdy
potrzebuje od czasu do czasu coś zjeść, ogarnąć fryz czy naprawić buty. Gorzej,
gdy za pomocą ulotek chcemy zareklamować branżę specjalistyczną. Na przykład
suwnice. Na przykład folie do sianokiszonek. Na przykład turbosprężarki, wyroby
silikonowe do zastosowania przemysłowego, zawory hydrauliczne i inne koszmary
copywritera.
Nie są to tematy wdzięczne do
promowania na ulotkach, a już na pewno nie warto takich ulotek rozdawać każdemu.
Odpowiednim miejscem na ich dystrybucję będą targi branżowe, można je też
pozostawić tam, gdzie bywają osoby zainteresowane danym tematem,
np. w sklepach dedykowanych fachowcom. Dobrze jest również rozważyć inne metody
promocji, takie jak katalogi. Ale to już temat na zupełnie osobny wpis.
Zainwestowaliśmy w ulotki od www.ccsdruk.pl, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Polecam!
OdpowiedzUsuńUlotki są dosyć klasyczną formą marketingu ich minusem jest, że nie mamy sprecyzowanego targetu, przez co duża część z nich ląduje w śmietnikach.
OdpowiedzUsuńOsobiście polecam ulotki od firmy druk-projekt.pl
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJa jestem zdania, ze jak najbardziej się opłaca i także często zlecam je do druku. Bardzo dobrej jakości wydruki uzyskuję w drukarni internetowej https://chroma.pl/pl która jak dla mnie jest absolutnym liderem w tej kwestii. Jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłam.
OdpowiedzUsuńKorzystam z drukarni internetowych od dawna. Mam swoją jedną zaufaną https://lobos.promo/produkty/pokaz/wizytowki, w której zawsze zamawiam. W ostatnim czasie zamawiałam u nich wizytówki. Wszystko zostało wykonane perfekcyjnie, ponieważ jakość druku jest na najwyższym poziomie.
OdpowiedzUsuńJezeli szukacie sprawdzonej drukarni internetowej, to zdecydowanie mogę Wam polecić https://chroma.pl/pl , ponieważ sam regularnie korzystam z ich oferty. Przede wszystkim cenię ich za jakość wykonanych produktów oraz bardzo dobry kontakt w razie pytań.
OdpowiedzUsuń