Pakuj z głową!

piątek, października 16, 2015 Urszula Augustyniak 6 Komentarze


Powiedziała Ewa Chodakowska i poszła na trening. Jesień to znakomita pora, żeby zadbać o wizerunek. Każdy wizerunek, w tym również (a może szczególnie) własnej firmy. Dlatego dziś radzimy, jak mądrze pakować… gadżety dla klientów. Torby reklamowe, bo o nich mowa, nie są wbrew pozorom mało istotnym dodatkiem do prezentu. Bez cienia przesady można powiedzieć, że opakowanie ma większy potencjał reklamowy niż sama zawartość.

Jeśli zdarza Ci się odwiedzać różnego rodzaju targi wystawiennicze lub bywać na konferencjach, na pewno doskonale wiesz, jak działa magia opakowań. Większość obdarowanych na bieżąco wyrzuca pojedyncze materiały reklamowe, które otrzymuje od hostess. Z kolei wszelkiego rodzaju pakiety, szczególnie te, które zapowiadają interesującą zawartość, są zabierane do domu lub biura i tam przeglądane „na spokojnie”. Szanse na to, że odbiorca zapozna się z ofertą Twojej firmy, są więc tym wyższe, im lepszą oprawę tej ofercie zapewnisz.

Wolisz obdarować klienta plikiem ulotek i broszur czy raczej drogim alkoholem? To w zasadzie bez znaczenia, jeśli zamierzasz zapakować gifty do zwykłej reklamówki z logo. W obu wypadkach efekt będzie równie mizerny. I odwrotnie: każdy podarunek, bez względu na wartość, zrobi świetne pierwsze wrażenie, gdy umieścisz go w eleganckiej papierowej torbie z nadrukiem. Odpowiednie opakowanie podnosi prestiż przedmiotu. Niektóre stały się już klasykami gatunku, a popularność powiększa zasięg ich oddziaływania.

1, 3, 5: TBWA Istanbul; 2: Kempertrautmann Hamburg; 4: DDBI Integrated Jeddah; 6: BBDO Berlin. 

Co wypada, a czego nie

Świat stopniowo ogranicza wykorzystywanie jednorazowych toreb plastikowych. Czas rozkładu zużytej foliówki wynosi od 100 do 400 lat, co czyni ją jednym z najbardziej szkodliwych dla środowiska nośników reklamowych. Bez względu na to, jakie są Twoje poglądy na ekologię, miej na uwadze, że w wielu środowiskach torby plastikowe są po prostu w złym tonie.

...Chyba że jesteś artystą i masz naprawdę dobry pomysł na to, jak zamienić niewdzięczny plastik w prawdziwe dzieło sztuki. Trzeba przyznać, że reklamówki stanowią tworzywo wielu ciekawych projektów i są niezastąpionym surowcem do upcyclingu, czyli przetwarzania odpadów na rzeczy o słusznej wartości materialnej lub estetycznej. Folie są jednym z ulubionych materiałów grupy hiszpańskiej grupy artystów Luzinterruptus, plastikowe odpady wykorzystuje w swoich instalacjach także Holender Florentijn Hofman (możecie go kojarzyć z gigantyczną gumową kaczką na wodach Hong Kongu). Wielu zręcznych rękodzielników zamienia foliówki w przedmioty codziennego użytku. Przykłady można by mnożyć.

Fot.: Luzinterruptus.com; Florentijnhofman.nl.
   

Torby papierowe z nadrukiem

Papierowe torby reklamowe nie są może tak efektownym tworzywem dla sztuki, za to bardzo skutecznym nośnikiem informacji. Na co dzień zdecydowanie bezpieczniej jest postawić właśnie na nie, mają bowiem szereg praktycznych zalet.

Dużo miejsca na reklamę. Możesz kreatywnie wykorzystać dosłownie całą powierzchnię torby bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z zużyciem farby. Zadruk całej powierzchni torby z tkaniny lub folii znacznie podnosi cenę produktu. W wypadku toreb papierowych nie ma to znaczenia.

Wysoka estetyka i precyzja druku. Gdy chodzi o odwzorowanie i ilość kolorów, papier ma o wiele większy potencjał niż folia lub tkanina. Druk jest szczegółowy i dokładnie odpowiada temu, co zostało zaplanowane w projekcie. Zamawiając torby reklamowe, warto się zatem rozejrzeć za drukarnią, która oferuje zadruk w pełnym kolorze (4+0 full color CMYK). W ViperPrint są cztery formaty:

Klasyczne pionowe A5 i A4; pojemne poziome A3; oraz tzw, format monopolowy.

Maksymalna indywidualizacja. Nie tylko projektujesz całą powierzchnię torby zgodnie z założeniami kampanii, lecz także wybierasz format, kolor sznurka korespondujący z projektem oraz rodzaj uszlachetnienia: folię błyszczącą lub matową. Błyszcząca świetnie prezentuje się na dużych formatach, z kolei matowa stanowi odpowiednią oprawę np. dla torby mieszczącej ekskluzywne butelki z procentami.

Funkcjonalność. Ładnie zaprojektowane torby firmowe nie kończą swojego żywota zaraz po targach czy konferencji. Zwykle są wykorzystywane ponownie do przechowywania różnych drobiazgów. A przez ten czas logo firmy patrzy na wszystkich wokół i przyjaźnie się uśmiecha, robiąc skuteczną reklamę.

I o to chodzi!

6 komentarzy:

  1. Świetne pomysły na opakowania. Tworzą ciekawe złudzenia optyczne. Dobry pomysł z tym przedłużeniem grafiki poprzez sznurek z torebki. Proste i estetyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nas też zachwyciło. Patent jest świetny, dlatego grafik zastosował go również na naszych torbach. Tak między nami, moja ulubiona to ta z chomikiem.

      Usuń
  2. I mi się podoba ten pomysł. taka opcja jest sprawdzona i przede wszystkim... ekologiczna. Mnie się podoba ta z pieskiem. Będzie idealna dla mojej przyjaciółki, która kocha pieski. W http://torbydlafirm.pl/ takich wzorów nie ma, więc może skorzystam z tej opcji. Swoją drogą, to wspaniały pomysł na prezent!

    OdpowiedzUsuń
  3. I mi się podoba ten pomysł. taka opcja jest sprawdzona i przede wszystkim... ekologiczna. Mnie się podoba ta z pieskiem. Będzie idealna dla mojej przyjaciółki, która kocha pieski. W http://torbydlafirm.pl/ takich wzorów nie ma, więc może skorzystam z tej opcji. Swoją drogą, to wspaniały pomysł na prezent!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry pomysł na prezent. Niedługo dzień mamy, więc może właśnie coś takiego mamie zorganizuję

    OdpowiedzUsuń