Offline marketing. Prognozy na 2015 rok
Tekst sponsoruje literka „S” jak: social media, storytelling, seo, sprytna perswazja, i przede wszystkim SYNERGIA. Najwięcej zyskają ci, którzy potrafią zintegrować marketing internetowy z tradycyjnymi formami reklamy. Liczy się mocny, precyzyjny przekaz, a ten wymaga wykorzystania zróżnicowanych narzędzi marketingowych. Marketing offline i online będą nierozłączne jak sandały i skarpetki na rodzimych plażach latem.
Co tam, panie, w internetach?
W 2015 r. nadal dynamicznie będzie rozwijał się sektor mobilny, a wartościowy content utrzyma pozycję silnej waluty. Nadal będziemy błądzić w psychodelicznym świecie algorytmów Google i toczyć nierówną walkę o zasięgi z Fejsbukowym mrocznym kosiarzem. Są też zmiany: na potężne imperium marketingu wyrasta Youtube rządzony przez sprytnych i pomysłowych vlogerów. Potencjał zyskują także media społecznościowe dotychczas pozostające nieco na uboczu najważniejszych potyczek o klienta, a więc Twitter, LinkedIn i przede wszystkim Instagram.
Personalizacja
Zdecydowanie hasło przewodnie na nowy rok. Indywidualny kontakt (lub co najmniej mailing perfekcyjnie dostosowany do odbiorcy), wnikliwa analiza potrzeb poszczególnych grup i oferta idealnie odpowiadająca ich wymaganiom będą liczyć się bardziej niż kiedykolwiek.
Jednak budowanie relacji z klientem opartej na wzajemnym zaangażowaniu to nie tylko oferowanie usług i produktów. Nie czarujmy się, nikt nie poczuje się wyjątkowy tylko dlatego, że chcemy mu coś sprzedać.
W świecie realnym (tym, który następuje, kiedy się schowa telefon do kieszeni) uniwersalnym wyrazem sympatii, szacunku i zainteresowania są prezenty. Drobne upominki, takie jak kalendarze firmowe czy choćby notesy to doskonałe uzupełnienie marketingu spersonalizowanego. Nuda? W ramach gratyfikacji coraz chętniej stosuje się także rabatowe karty plastikowe, najlepiej – a jakże! – spersonalizowane, z imieniem i nazwiskiem właściciela. Kto nie ma w portfelu co najmniej jednej, ręka do góry.
Kalendarz CMYK. W sam raz dla grafika. Projekt: Bēhance.net. |
Wizytówka fotografa: karty plastikowe w kreatywnej odsłonie. Via boredpanda.com. |
Marketing regionalny
Ulotka-infografika. Wszystko podane na tacy, czyli idealna reklama hotelu. Projekt: Jimenagamio.com. |
A tak można zrobić katalog lub folder. Znowu Bēhance.net. |
Reklama zewnętrzna
Do nie tak dawna uważana za najsilniejszy oręż marketingu, od kilku lat popada w niełaskę odbiorców. Billboardy, banery i plakaty są tak bardzo wszędzie, że nikt ich nie zauważa. A kiedy już zauważy, to jest wkurzony.
Weźmy choćby ostatnią aferę o płachtę zasłaniającą Hotel MDM przy pl. Konstytucji w Warszawie – oberwało się i hotelowi za niecne praktyki, i Samsungowi, który się na nim reklamował. Kiepski interes. Większość dużych miast wprowadza kolejne regulacje w tej kwestii (nie, raczej nie w Polsce, nie licząc zakazu wieszania reklam na Pałacu Kultury). Jeszcze dalej poszło Grenoble, gdzie od trzech miesięcy reklama uliczna jest całkowicie zakazana.
Jak żyć? Nie umieszczać reklam w przestrzeni publicznej? Oczywiście, że umieszczać, dopóki można. Tylko obecnie trzeba zainwestować w nie nieco więcej wysiłku. Zamiast irytować, reklama wciąż może bawić, inspirować i angażować odbiorców. Ambient, głupcze!
A to reklama wody mineralnej zrealizowana przez agencję Marcel.
Ciasteczko anybody? Via creativeguerillamarketing.com. |
A może hamburgera? Również z creativeguerillamarketing.com. |
A to reklama wody mineralnej zrealizowana przez agencję Marcel.
I jeszcze szpiegowskie wyzwanie Coca-Coli rzucone przez Duval Guillaume.
Design
Technika druku rozwija się tak dynamicznie, że jedynym ograniczeniem dla reklamy jest wyobraźnia. Ogromne możliwości (szczególnie dla ambientu) daje druk na folii samoprzylepnej, a druk wizytówek czy druk pocztówek chętnie wzbogaca się lakierem wybiórczym UV. W modzie są wspomniane już karty plastikowe. Wciąż pojawiają się nowe technologie – niektóre drukarnie, w tym ViperPrint, mają już w swojej ofercie np. aksamitną w dotyku folię soft touch.
Design to podstawa. Chyba że reklamujesz firmę zajmującą się usuwaniem karaluchów i pluskiew – wtedy wystarczą ulotki odbite na ksero, a klienci i tak się znajdą. W pozostałych wypadkach kreatywny projekt przynosi wymierne korzyści. Internauci chętnie udostępniają i przekazują sobie przykłady udanych realizacji, dzięki czemu reklama zyskuje szerokie grono odbiorców.
Bardzo interesujący artykuł.
OdpowiedzUsuńSuper blog, pełen interesujących i przydatnych informacji.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem, najskuteczniejsza jest reklama w internecie, a zaraz za nią reklamy zewnętrzne, np. banery, stojaki reklamowe, które przyciągają wzrok i uwagę potencjalnego klienta. Bardzo ciekawy blog, pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że reklama w internecie jest najważniejsza, jednak stacjonarnie można równie wiele osiągnać, inwestując choćby w plakaty lub ulotki, zobacz sam jak mogą one wygladać.
OdpowiedzUsuńNiektóre reklamy są naprawdę świetne i robią wrażenie. Aktualnie trzeba mieć naprawdę kreatywne podejście do reklamy, aby klient zapamiętał nas jak najlepiej.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis, inspirujący i rozwijający w zakresie reklamy zewnętrznej :) Igor Stasikowicz - pewnie, że za pomocą ulotek i plakatów można osiągnąć bardzo dobre wyniki reklamowe, ale chodzi przede wszystkim o dobry pomysł! :)
OdpowiedzUsuńUlotki, ulotkami. Nie dadza nam one jednak na dłuższą metę przebicia. Ze świadomości klientów bardzo szybko ulatniają się takie formy reklamy, dużo lepszym sposobem jest zainwestowanie w google adwords lub pozycjonowanie, nawet na rynku lokalnym. Marketing internetowy to teraźniejszość oraz przyszłość reklamy.
OdpowiedzUsuńWszelkie działania marketingowe jeśli są zrobione dobrze to na pewno przyniosą korzyści. Jednak kampanie reklamowe w sieci http://cybernecik.pl/kampania-reklamowa-w-sieci-robisz-to-zle/ zrobione bez przygotowania i analizy na pewno będą złe. W takim przypadku zdecydowanie lepiej jest powierzyć ten ruch specjalistom.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie witryn internetowych jest nadal bardzo trafnym sposobem na zdobycie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Osobiście bardzo chętnie studiuję artykuły pozycjonerskie na http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jestem mocno z nich zadowolona. Należy pamiętać, iż w zestaw pozycjonowania stron wchodzi mnóstwo składników które muszą współpracować wspólnie ze sobą.
OdpowiedzUsuńTradycyjna forma reklamy, wbrew pozorom, cieszy się ogromną popularnością. Mało kto z niej zrezygnował. Ja sama ostatnio znalazłam namiar na firmę https://adlove.pl/pl/ , widziałam ich dotychczasowe realizacje i planuję dłuższą współpracę.
OdpowiedzUsuńFajnie wyczerpany teamt.
OdpowiedzUsuńJak widać nawet taki marketing cały czas się rozwija. Ja jednak bardziej jestem zadowolony z faktu pozycjonowania mojej strony www. Całkiem niedawno robiony był u mnie audyt SEO https://medialnie.info/audyt-seo/ gdyż wiem, że on powinien być robiony na samym początku.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńJa jestem zdania, że bardzo ważną kwestią jest to do kogo kierowana jest nasz reklama. W takiej sytuacji warto jest na pewno poznać termin targetowanie. Jak czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/targetowanie-co-to-jest/ to właśnie tam jest to doskonale opisane.
OdpowiedzUsuńOgólnie sama reklama w internecie jest bardzo dobrym przykładem na to, iż pozycjonowanie sprawdza się znakomicie. Jak dla mnie doskonale o tym napisano w https://marketingibiznes.pl/seosem/co-to-jest-seo-czyli-o-strategicznym-rozwoju-marki-w-sieci/ i jestem przekonany, że właśnie takie działania są potrzebne każdej marce.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńZainteresował mnie bardzo ten wpis! Nie zatrzymuj się i rób swoje.
OdpowiedzUsuń